Week 2: Voeding

Breng het lichaam in balans door gezonder te eten. Eten doe je de hele dag door, vaak gaat dit snel zonder echt tijd te nemen voor de maaltijd. Word bewuster van wat je eet en wat de voeding met jouw lichaam doet. Gezond eten heeft veel effect op een gelukkig en gezond leven. Daarom focussen wij ons in de tweede week op voeding.

Maandag: Breng het lichaam in balans met yoga
Dinsdag: Kies voor biologisch
Woensdag: Gezonde koeken
Donderdag: Mindfull eten
Vrijdag: Maak gezonde keuzes door yoga
Zaterdag: Orden je keuken!

Hoeveel voeding heb ik nodig?

Tegenwoordig zijn veel mensen bezig met diëten waardoor het voor kan komen dat je van sommige voedingsstoffen niet genoeg binnen krijgt. Daarom is het belangrijker om je voedingspatroon in balans te brengen in plaats van voedingsstoffen uit te sluiten. Zorg dat je voldoende voeding met vitamines en mineralen binnen krijgt. Een gezond en gebalanceerd eetpatroon zal zorgen voor dat gezonde en fitte lichaam dat je graag wilt.

Welke voeding heb ik nodig?

Je denkt dat je precies weet wat je eet en dat je nog eens gezond eet ook. Toch wordt je met eten vaak misleid. Op verpakkingen staan vaak allemaal gezonde kreten waardoor jij het gevoel krijgt gezond bezig te zijn, terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn. Probeer altijd te kiezen voor zo natuurlijk mogelijke producten, producten die zo min mogelijk bewerkt zijn. Kies bijvoorbeeld voor gewone magere yoghurt in plaats van een drinkyoghurt met toegevoegde suikers. Biologische producten hebben ook de voorkeur, doordat deze meer tijd hebben om te groeien en niet chemisch bewerkt zijn.

Bewust eten

Bewust eten of mindfull eten betekend tijd nemen voor de maaltijd. Veel mensen hebben een druk leven waarin weinig tijd is om een uitgebreide maaltijd te bereiden en vervolgens deze op het gemak op te kunnen eten. Vaak wordt de maaltijd snel opgegeten onderweg of tijdens het televisie kijken. Door weinig tijd te nemen voor de maaltijd of terwijl je afgeleid bent is de kans groot dat je te snel te veel eet wat kan leiden tot overgewicht. Neem de tijd om een gezonde maaltijd te bereiden en eet deze in alle rust op aan tafel zonder afleiding van televisie of telefoon.

Hoe goed eet ik nu?

Misschien ben je heel bewust bezig met eten of vind je het soms wat moeilijker gezonde eet keuzes te maken. Voor je de week start stel jezelf de volgende vragen:

Wat eet je op een dag? Download het eetdagboek
Wat vind je van jouw eetpatroon? Voel je je gezond?
Wat zou je beter kunnen doen?

(zet gerust jouw antwoorden in het reactieveld hieronder)

 

~ Namasté YogaDagboek ~

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s