Week 3: Bewegen

Meer bewegen! Iedereen weet het toch wordt er in Nederland te weinig bewogen. Om gezond en gelukkig te leven heb je nu eenmaal beweging nodig. Door bewegen goed in te plannen hoeft dit helemaal niet veel tijd te kosten. We focussen ons deze op bewegen!

Maandag: Yoga warming-up
Dinsdag: Buiten bewegen is gezonder
Woensdag: Eet een handje nootjes per dag
Donderdag: Maak een stilte wandeling
Vrijdag: Stretchen na het sporten met Yoga
Zaterdag: Opruim work-out!

Hoeveel beweging heb ik nodig?

Voor een gezond lichaam is het belangrijk om genoeg te bewegen, dat betekent iedere dag minimaal 30 minuten bewegen en daarnaast minimaal twee keer in de week de hartslag tijdens het sporten verhogen.

Welke sport past bij mij?

Er zijn veel verschillende sporten die beoefend kunnen worden. Daarom is er altijd wel iets wat je leuk zult vinden. Misschien houd je van een rustige sport kies dan voor bijvoorbeeld wandelen of yoga. Ben je meer van het teamsporten kun je denken aan basketbal of tennis. Motivatie is het belangrijkste van sporten. Wat belangrijk is bij het kiezen van een sport is weten welk type sporter jij bent. Sommige mensen vinden het makkelijker om te gaan sporten als ze verantwoordelijk worden gehouden door bijvoorbeeld een team of een coach. De ander is gemotiveerder door zichzelf doelen te stellen. Wat je ook kiest, zorg dat je gaat bewegen en doe iets wat je leuk vind!

Ga naar buiten

Sporten is een goede reden om naar buiten te gaan. Veel mensen komen te weinig buiten en krijgen daardoor te kort vitamine D. Dit is in de winter een groter probleem dan in de zomer. Ga daarom meer naar buiten, beoefen een sport die je buiten kunt doen zoals wandelen, hardlopen. Woon je dich bij je werk of school, kies er dan voor om op de fiets te gaan of te wandelen, zo krijg je ongemerkt een hoop beweging en ook nog eens een dosis vitamine D.

Hoe goed beweeg ik nu?

Misschien ben je veel bezig met sporten en bewegen of je vindt het juist lastig om tijd voor sport vrij te maken. Voor je de week start stel jezelf de volgende vragen:

Hoeveel beweeg je op een dag? Download sportdagboek
Wat vind je van jouw sport patroon? Voel je je gezond?
Wat zou je beter kunnen doen?

(zet gerust jouw antwoorden in het reactieveld hieronder)

~ Namasté YogaDagboek ~

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s