Opruim work-out!

ZATERDAG ~

Het huis schoonmaken is een prima manier om aan meer beweging te komen. Daarbij brengt een schoon huis je ook nog eens veel rust, dus dat is dubbel winst! Maak dus tijd vrij voor een opruim work-out!

Eén uur opruim work-out!

Probeer de volgende activiteiten zo snel mogelijk te doen het liefst binnen een uur! Red jij het?

1. Ruim alles op wat je tegenkomt – 5 min
Loop door het huis als iets niet op zijn plaats staat pak het direct op en zet het op de juiste plaats. Niet nadenken alles wat je tegen komt zo snel mogelijk op zijn plek zetten!

2. Zorg voor een schoon aanrecht – 5 – 10 minuten
Ruim de vaatwasser in, of doe de afwas zodat het aanrecht schoon is.

3. Zet de wasmachine aan – 5 min
De wasmachine heeft lang tijd nodig dus zet deze vast aan!

4.  Stofzuigen – 10 min
Stofzuigen geeft altijd weer een opgeruimd gevoel, en is een echte calorieën verbrander.

5. Dweilen – 10 min
Na het stofzuigen even dweilen voor de frisse geur, heb je trouwens een raam open staan? zo droogt de vloer sneller en komt er ook frisse lucht binnen.

5. Maak de badkamer – 15 min
Nu is de badkamer aan de beurt. Maak de wasbak schoon, de douche en natuurlijk het toilet.

6. Maak het bed op – 10 minuten
Een schoon bed is belangrijk voor een goede nachtrust, verschoon daarom het bed.

7. Vergeet de planten niet – 5 minuten
Gebruik de laatste vijf minuten voor de overige klusjes, geef de planten water of breng het afval weg.

Je hebt je weer voldoende beweging gehad, geniet van een heerlijk schoon huis!

 

~ Namasté YogaDagboek ~

Één reactie Voeg uw reactie toe

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s